Работа по противодействию коррупции

Палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі

  1. Сапраўдным Палажэннем вызначаецца парадак стварэння і дзейнасці ў дзяржаўнай установе адукацыі «Рабунская базавая школа» (далей – установа адукацыі) камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей – камісія).

Камісія ў сваёй дзейнасці мае права кіравацца патрабаваннямі сапраўднага Палажэння.

  1. Камісія ствараецца кіраўніком ўстановы адукацыі ў колькасці пяці членаў. Старшынёй камісіі з'яўляецца кіраўнік установы адукацыі, а ў выпадку адсутнасці кіраўніка – асоба, якая выконвае яго абавязкі. Сакратар камісіі выбіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.

Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў установы адукацыі, у тым ліку якія курыруюць (ажыццяўляюць) фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную работу, а па рашэнні кіраўніка ўстановы адукацыі – таксама з ліку грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.

  1. Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 305-З “Аб барацьбе з карупцыяй”, іншымі актамі заканадаўства, а таксама сапраўдным Палажэннем аб камісіі, у якім улічваюцца асаблівасці дзейнасці ўстановы адукацыі.
  2. Асноўнымі задачамі камісіі з'яўляюцца:

акумуліраванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі ўстановы адукацыі;

абагульненне і аналіз паступаючай, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы адукацыі;

своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;

распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове адукацыі, аналіз эфектыўнасці мер, якія прымаюцца;

узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;

разгляданне пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;

разгляданне пытанняў захавання правілаў;

прыняцце мер па ліквідацыі вынікаў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.

  1. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:

удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;

вядзе ўлік інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы адукацыі, якая паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, і аналізуе такую інфармацыю;

заслухоўвае на сваіх паседжаннях справаздачы аб праведзенай рабоце па прафілактыцы карупцыі;

ўзаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;

прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

распрацоўвае меры па прадухіленні або ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка ўстановы адукацыі, яго (яе) мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў уплываюць альбо могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;

распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;

уносіць прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;

разглядае прапановы членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай работы па супрацьдзеянні карупцыі;

распрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі;

разглядае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;

ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя Палажэннем аб камісіі.

  1. Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі работы на каляндарны год, якія зацвярджаюцца на яе пасяджэннях.

План работы камісіі на каляндарны год з пералікам пытанняў, якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі, павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт не пазней за 15 дзен са дня яго зацвярджэння.

Інфармацыя аб даце, часе і месцы правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі не пазней за 5 рабочых дзен да дня правядзення пасяджэння камісіі.

  1. Не могуць быць адначасова членамі камісіі асобы, якія знаходзяцца ў шлюбе або якія знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва.
  2. Старшыня камісіі:

нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;

арганізуе працу камісіі;

вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;

зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змены;

дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, названай у абзацы сёмым часткі першай пункта 10 гэтага Палажэння.

У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц са дня, калі пасяджэнне не адбылося.

  1. Член камісіі мае права:

уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;

выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыіраваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;

задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;

знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія датычацца яе дзейнасці;

у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выказаць пісьмова асаблівае меркаванне па разглядаемым пытанні, якое падлягае абавязковаму далучэнню да пратаколу паседжання камісіі;

ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.

  1. Член камісіі абавязаны:

прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;

удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць пра гэта старшыні камісіі;

па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;

не здзяйсняць дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;

выконваць рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні);

неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;

добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.

Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.

  1. Сакратар камісіі:

абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;

вядзе дакументацыю камісіі;

паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часе правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;

забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;

забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій;

ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.

  1. Перашкоджванне членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і прыводзіць да прымянення мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

12.1. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіраваць ва ўстанову адукацыі прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі.

Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі, разглядаюцца на пасяджэнні камісіі і далучаюцца да матэрыялаў дадзенага пасяджэння.

Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.

У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба мае права накіраваць адпаведную прапанову аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі ў вышэйстаячую арганізацыю і (або) іншы дзяржаўны орган у адпаведнасці з кампетэнцыяй, устаноўленай заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй.

  1. Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтных парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей аднаго разу ў паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй камісіі або па прапанове не менш як адной трэці яе членаў.

У пасяджэнні камісіі ўдзельнічаюць прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у дачыненні да якіх старшынёй камісіі прынята рашэнне аб іх запрашэнні на гэта пасяджэнне.

У ходзе пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:

з усталяванымі парушэннямі работнікамі ўстановы адукацыі антыкарупцыйнага заканадаўства, ужываннем да іх мер адказнасці, устраненнем парушэнняў, іх наступстваў, а таксама прычын і ўмоў, якія садзейнічалі здзяйснення названых парушэнняў;

з захаваннем ва ўстанове адукацыі парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг);

са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў ва ўстанове адукацыі;

з правамернасцю выкарыстання маёмасці;

з абгрунтаванасцю заключэння дагавораў на ўмовах адтэрміноўкі плацяжу;

з урэгуляваннем або прадухіленнем канфлікту інтарэсаў.

Акрамя пытанняў, указаных у частцы трэцяй гэтага пункта, на пасяджэнні разглядаюцца прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.

  1. Камісія правамоцная прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш паловы яе членаў. Рашэнне камісіі з'яўляецца абавязковым для выканання работнікамі ўстановы адукацыі. Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі прыводзіць да адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
  2. Члены камісіі валодаюць роўнымі правамі пры абмеркаванні праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на яе пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам.
  3. У пратаколе ўказваюцца:

месца і час правядзення пасяджэння камісіі;

найменаванне і склад камісіі;

звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з'яўляюцца яе членамі;

парадак дня пасяджэння камісіі, змест разглядаемых пытанняў і матэрыялаў;

прынятыя камісіяй рашэнні;

звесткі аб матэрыялах пасяджэння камісіі, прыкладзеных да пратакола.

  1. Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмін са дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.
свернуть

Палажэнне аб урэгуляванні канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і дзяржаўнай установай адукацыі “Рабунская базавая школа”

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Дадзенае Палажэнне (далей – Палажэнне) распрацавана на падставе Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. “Аб барацьбе з карупцыяй” і вызначае парадак урэгулявання канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і дзяржаўнай установай адукацыі “Рабунская базавая школа” (далей – установа адукацыі), якія ўзнікаюць у работнікаў установы адукацыі ў ходзе выканання імі працоўных абавязкаў.
  2. Дзеянні гэтага Палажэння распаўсюджваюцца на ўсіх асоб, якія з'яўляюцца работнікамі ўстановы адукацыі і знаходзяцца з ім у працоўных адносінах, незалежна ад займаемай пасады і выконваемых функцый, а таксама на фізічных асоб, якія супрацоўнічаюць з установай адукацыі на аснове грамадзянска-прававых дагавораў.
  3. Пад канфліктам інтарэсаў у гэтым Палажэнні маецца на ўвазе сітуацыя, пры якой асабістая зацікаўленасць (прамая ці ўскосная) работніка, яе (яго) мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплывае ці можа паўплываць на належнае выкананне ім сваіх працоўных абавязкаў і пры якой ўзнікае ці можа ўзнікнуць супярэчнасць паміж асабістай зацікаўленасцю работніка і правамі і законнымі інтарэсамі ўстановы адукацыі.
  4. Пад асабістай зацікаўленасцю работніка ўстановы адукацыі маецца на ўвазе зацікаўленасць работніка, звязаная з магчымасцю атрымання ім пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў даходаў у выглядзе грошай, каштоўнасцяў, іншай маёмасці або паслуг маёмаснага характару, іншых маёмасных правоў для сябе або для трэціх асоб.
  5. У аснову работы па кіраванні канфліктам інтарэсаў ва ўстанове адукацыі пакладзены наступныя прынцыпы:

абавязковасць раскрыцця звестак аб рэальным ці патэнцыйным канфлікце інтарэсаў;

індывідуальны разгляд, урэгуляванне і ацэнка рэпутацыйнага і іншых рызык для арганізацыі адукацыі пры выяўленні кожнага канфлікту інтарэсаў;

канфідэнцыяльнасць працэсу раскрыцця звестак аб канфлікце інтарэсаў і працэсу яго ўрэгулявання;

захаванне балансу інтарэсаў установы адукацыі і работніка пры ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

абарона работніка ад праследавання ў сувязі з паведамленнем пра канфлікт інтарэсаў, які быў своечасова раскрыты работнікам і ўрэгуляваны (папярэджаны) установай адукацыі.

 

ГЛАВА 2

МЕРЫ ПРАФІЛАКТЫКІ КАНФЛІКТУ ІНТАРЭСАЎ

 

  1. Мэтай прафілактыкі канфліктаў з'яўляецца стварэнне ўмоў дзейнасці для работнікаў установы адукацыі, якія мінімізуюць верагоднасць узнікнення і (або) развіцця канфліктаў інтарэсаў.
  2. У мэтах прафілактыкі канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і ўстановай адукацыі прадугледжваюцца наступныя мерапрыемствы:

        удасканаленне арганізацыйна-кадравай структуры ўстанова адукацыі ў мэтах выключэння сумеснай работы асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва або сваяцтва (бацькі, муж і жонка, браты, сёстры, сыны, дочкі, а таксама браты, сёстры, бацькі і дзеці мужа і жонкі), калі дадзеная работа звязана з непасрэднай падпарадкаванасцю або падкантрольнасцю аднаго з гэтых асоб іншаму;

        удакладненне і аптымізацыя працоўных абавязкаў работнікаў установы адукацыі;

  устанаўленне эфектыўнай сістэмы кантролю за выкананнем работнікамі ўстановы адукацыі сваіх працоўных абавязкаў, выкананнем прадугледжаных заканадаўствам забарон і абмежаванняў;

правядзенне ўстановай адукацыі асветніцкай і ідэалагічнай работы, накіраванай на распаўсюджванне ведаў аб канфліктах інтарэсаў, прычынах іх узнікнення, парадку іх прадухілення і ўрэгулявання;

  1. З мэтай прафілактыкі канфлікту інтарэсаў работнікі ўстановы адукацыі не мае права:

садзейнічаць мужу (жонцы), блізкім сваякам ці родным у ажыццяўленні прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем службовага становішча;

выконваць іншыя аплачваемыя работы, не звязаныя з выкананнем сваіх працоўных абавязкаў па месцы асноўнай работы (акрамя выкладчыцкай (у частцы рэалізацыі зместу адукацыйных праграм), навуковай, культурнай, творчай дзейнасці і медыцынскай практыкі), калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

удзельнічаць асабіста або праз давераных асоб у кіраванні камерцыйнай арганізацыяй, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;

прымаць маёмасць (падарункі), за выключэннем сувеніраў, якія ўручаюцца пры правядзенні пратакольных і іншых афіцыйных мерапрыемстваў, або атрымліваць іншую выгаду для сябе або для трэціх асоб у выглядзе работы, паслугі ў сувязі з выкананнем працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах інфармацыю, якая змяшчае звесткі, якія складаюць ахоўную законам тайну, атрыманую пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у пазаслужбовых мэтах сродкі фінансавага, матэрыяльна-тэхнічнага і інфармацыйнага забеспячэння, іншую маёмасць установы адукацыі.

  1. Работнікі абавязаны кіравацца інтарэсамі ўстановы адукацыі без уліку сваіх асабістых інтарэсаў, інтарэсаў сваіх сваякоў і сяброў пры прыняцці рашэнняў па дзелавых пытаннях і выкананні сваіх працоўных абавязкаў, а таксама пазбягаць (па магчымасці) сітуацый і абставінаў, якія могуць прывесці да канфлікту інтарэсаў.

 

ГЛАВА 3

ПАРАДАК ПРАДАСТАЎЛЕННЯ ЗВЕСТКАК АБ КАНФЛІКЦЕ ІНТАРЭСАЎ І ПРАВЕРКА ІНФАРМАЦЫІ, ЯКАЯ ПАСТУПІЛА АБ КАНФЛІКЦЕ ІНТАРЭСАЎ

 

  1. Абавязкі па прадухіленні і ўрэгуляванні канкрэтных канфліктаў інтарэсаў ўскладаюцца на работнікаў – удзельнікаў канфліктаў, кіраўніка, работніка кадравай службы, камісію па супрацьдзеянні карупцыі.
  2. Звесткі аб канфліктах інтарэсаў з удзелам канкрэтных работнікаў установы адукацыі могуць быць атрыманы:

ад саміх работнікаў;

са зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, публікацый у сродках масавай інфармацыі;

у выніку сумеснага аналізу наяўных звестак аб асабістых інтарэсах работнікаў установы адукацыі і выконваемых імі працоўных абавязках;

з іншых крыніц.

  1. Каардынацыю дзейнасці па выяўленні канфліктаў інтарэсаў ажыццяўляе кіраўнік установы адукацыі.
  2. Работнікі ўстановы адукацыі самастойна ўстанаўліваюць наяўнасць прыкмет рэальнага або патэнцыйнага канфлікту інтарэсаў і неадкладна дакладной запіскай паведамляюць свайму кіраўніку, у непасрэднай падпарадкаванасці якога знаходзяцца (намесніка кіраўніка ўстановы адукацыі і г. д.), аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў.
  3. Намеснік кіраўніка ўстановы адукацыі, члены камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, скаратар пры выяўленні прыкмет рэальнага або патэнцыйнага канфлікту інтарэсаў неадкладна паведамляюць кіраўніку ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў дакладной запіскай, у якой падрабязна паказваецца сутнасць канфлікту інтарэсаў, прычына і час яго ўзнікнення, стаўленне работніка да ўзнікнення канфлікту інтарэсаў (суб'ектыўныя і аб'ектыўныя фактары), значнасць канфлікту інтарэсаў.
  4. Непасрэдны кіраўнік работніка пры атрыманні дакладной запіскі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў даводзіць дакладной запіскай да ведама кіраўніка ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў, да дакладной запісцы далучае дакладную запіску работніка ўстановы адукацыі і дадатковыя матэрыялы, якія характарызуюць сутнасць канфлікту інтарэсаў.
  5. Кіраўнік установы адукацыі пры атрыманні матэрыялаў аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў прымае неадкладнае рашэнне аб яго прадухіленні (урэгуляванні), або пры неабходнасці арганізуе правядзенне дадатковай праверкі.

Дадатковая праверка праводзіцца ўпаўнаважанай асобай або камісійна на працягу пяці рабочых дзён ад моманту атрымання матэрыялаў.

  1. Установа адукацыі бярэ на сябе абавязацельства канфідэнцыйнага разгляду прадстаўленых звестак і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў.
  2. Па выніках праверкі інфармацыі, якая паступіла, выносіцца рашэнне з'яўляецца ці не з'яўляецца сітуацыя, якая ўзнікла (здольная ўзнікнуць), канфліктам інтарэсаў.

Сітуацыя, якая не з'яўляецца канфліктам інтарэсаў, не мае патрэбнасці ў спецыяльных спосабах урэгулявання.

 

ГЛАВА 4

ПАРАДАК І СПОСАБЫ ЎРЭГУЛЯВАННЯ КАНФЛІКТУ ІНТАРЭСАЎ

 

  1. Канчатковае рашэнне аб парадку прадухілення або ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў прымае кіраўнік установы адукацыі.
  2. У выпадку, калі канфлікт інтарэсаў мае месца, то могуць быць выкарыстаны наступныя спосабы яго ўрэгулявання:

уручэнне работніку пісьмовых рэкамендацый аб прыняцці мер па прадухіленню або ўрэгуляванню канфлікту інтарэсаў;

адхіленне работніка ад выканання дзеянняў на рабоце, якія выклікаюць або здольных выклікаць у яго канфлікт інтарэсаў (выключэнне работніка са складу камісіі або рабочай групы; забарона работніку прымаць удзел у галасаванні пры захаванні права на ўдзел у абмеркаванні; абмежаванне доступу да пэўных звестак на перыяд ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў і іншыя);

перавод работніка ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, з пасады, выкананне абавязкаў па якой выклікала або можа выклікаць канфлікт інтарэсаў, на іншую раўназначную пасаду;

перагляд і змяненне працоўных абавязкаў работніка;

перадача работнікам сваёй маёмасці, якая з'яўляецца асновай ўзнікнення канфлікту інтарэсаў, у давернае кіраванне;

адмова работніка ад свайго асабістага інтарэсу, які выклікае канфлікт з інтарэсамі ўстановы адукацыі;

звальненне па пагадненні бакоў, калі канфлікт інтарэсаў носіць пастаянны характар;

выкарыстанне іншых спосабаў вырашэння канфлікту.

  1. Для ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў ва ўстанове алукацыі ствараецца камісія для размеркавання стымулюючых і кампенсавальных выплат работнікам установы адукацыі. Размеркаванне прэміі, надбавак, сваякам, якія працуюць ва ўстанове адукацыі, ажыццяўляецца ў адпаведнасці з палажэннямі аб прэміраванні работнікаў і аб парадку ажыццяўлення і памерах стымулюючых і кампенсавальных выплат работнікам установы адукацыі з абавязковым удзелам прафсаюза.
  2. Пры прыняцці рашэння аб выбары канкрэтнага спосабу ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў важна ўлічваць значнасць асабістага інтарэсу работніка і верагоднасць таго, што асабісты інтарэс будзе рэалізаваны на шкоду інтарэсам установы адукацыі.
  3. 23. У выпадку адмовы работніка ад прыняцця мер па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў кіраўнік установы адукацыі прымае рашэнне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
свернуть

План работы камісіі па супрацьдзеянні карупцыі дзяржаўнай установы адукацыі “Рабунская базавая школа” на 2024 год

п/п

Назва мерапрыемства

Тэрмін выканання

Адказны за выкананне

Адказны член камісіі па кантролі за выкананнем мерапрыемстваў (падрыхтоўкай пытанняў пасяджэнняў)

1.

Зацвярджэнне плана работы камісіі

па супрацьдзеянні карупцыі

Да 01.02.2024

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

2.

Зацвярджэнне плана мерапрыемстваў па прафілактыцы карупцыйных правапарушэнняў і правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі

1 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

3.

Захаванне парадку мэтавага і эфектыўнага выкарыстання дзяржаўнай маёмасці

3 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Захарчыц І.Ч., загадчык гаспадаркай

4.

Папярэджанне фактаў збору грашовых сродкаў на набыццё падарункаў для педагагічных работнікаў у перыяд правядзення выпускных экзаменаў, выпускных вечароў і іншых мерапрыемстваў ва ўстанове адукацыі

2 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Дзятлік А.А., выхавальнік дашкольнай адукацыі

5. 

Аб размеркаванні стымулюючых

і кампенсуючых выплат; прэмій; матэрыяльнай дапамогі; аднаразовай выплаты на аздараўленне

4 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Лычаўка Н.П., настаўнік

6.

Аб выкананні заканадаўства

пры зборы і размеркаванні сродкаў апякунскага савета ўстановы адукацыі

2 квартал,

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Дзятлік А.А., выхавальнік дашкольнай адукацыі

7.

Аб выкананні заканадаўства

пры аказанні спонсарскай дапамогі ўстанове адукацыі

4 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Сушынская І.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

8.

Кантроль за арганізацыяй і правядзеннем выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі

2 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

9.

Аб выкананні заканадаўства

і выключэнні карупцыі падчас прыёму вучняў у першыя класы

3 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

10.

Вывучэнне абгрунтаванасці размеркавання вучэбных гадзін, гадзін факультатыўных заняткаў і гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы

3 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

11.

Ажыццяўленне кантролю

за арганізацыяй прыёму на працу педагагічных работнікаў і іншых работнікаў ва ўстанову ў адпаведнасці са штатным раскладам

3 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

12.

Аб выніках аздараўленчай кампаніі

4 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Сушынская І.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

13.

Інфарміраванне педагагічнай грамадскасці і навучэнцаў IX класа ўстановы адукацыі аб рабоце, якая праводзіцца дзяржаўнымі органамі па барацьбе з карупцыйнымі праявамі ў грамадстве

4 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

14.

Ажыццяўленне кантролю за мэтавым эфектыўным расходаваннем бюджэтных сродкаў, выкарыстаннем і забеспячэннем захаванасці дзяржаўнай маёмасці, ажыццяўленнем гаспадарчай дзейнасці ва ўстанове адукацыі

4 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Захарчыц І.Ч., загадчык гаспадаркай

15.

Правядзенне аналізу лакальных нарматыўных прававых актаў на прадмет адпаведнасці патрабаванняў дзеючага заканадаўства

3 квартал

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

16.

Аб выніках работы камісіі

па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове адукацыі

Студзень 2025

Камісія па супрацьдзеянні карупцыі

Анасовіч Т.П., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

свернуть

План мерапрыемстваў па прафілактыцы карупцыйных правапарушэнняў і правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, у дзяржаўнай установе адукацыі “Рабунская базавая школа” на 2024 год

№ п/п

Назва мерапрыемства

Адказныя выканаўцы

Тэрмін рэалізацыі мерапрыемства

1. Арганізацыйныя мерапрыемствы

1.1.

Аналіз работы камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ў 2023 годзе

Старшыня камісіі

Судзень 2024 года

1.2.

Разгляд і зацвярджэнне плана работы па супрацьдзеянні карупцыі на 2024 год

Члены камісіі

Судзень 2024 года

1.3.

Правядзенне пасяджэнняў камісіі па супрацьдзеянні карупцыі

Члены камісіі

1 раз у паўгоддзе і па меры неабходнасці

1.4.

Аналіз здзейсненых карупцыйных правапарушэнняў на падставе інфармацыі, прадстаўленай праваахоўнымі органамі, у мэтах далейшага папярэджання магчымых правапарушэнняў

Члены камісіі

Па меры паступлення інфармацыі

1.5.

Маніторынг паведамленняў аб фактах карупцыі ў сродках масавай інфармацыі

Члены камісіі

Пастаянна

2. Інфармацыйнае забеспячэнне рэалізацыі антыкарупцыйнай палітыкі

2.1.

Размяшчэнне і абнаўленне на сайце ўстановы адукацыі і інфармацыйных стэндах інфармацыі аб ажыццяўленні мер па супрацьдзеянні карупцыі

Члены камісіі

На працягу года

2.2.

Размяшчэнне і абнаўленне на сайце ўстановы адукацыі і інфармацыйных стэндах інфармацыі аб дзейнасці апякунскага савета

Старшыня камісіі

На працягу года

2.3.

Інфарміраванне законных прадстаўнікоў навучэнцаў на бацькоўскіх сходах аб асноўных пытаннях антыкарупцыйнага заканадаўства з мэтай выключэння карупцыйных праяў пры правядзенні апошняга званка, выпускных экзаменаў, выпускнога вечара

Члены камісіі

Красавік 2024 года

2.4.

Інфарміраванне законных прадстаўнікоў навучэнцаў, членаў апякунскага савета аб недапушчальнасці збору наяўных грашовых сродкаў, добраахвотнасці узносаў

Члены камісіі

Жнівень 2024 года

2.5.

Кансультатыўны семінар для законных прадстаўнікоў навучэнцаў 1-9 класаў па растлумачэнню аспектаў антыкарупцыйнага заканадаўства ў сферы адукацыі

Члены камісіі

Жнівень 2024 года

3. Прававая асвета і павышэнне антыкарупцыйнай кампетэнтнасці работнікаў

3.1.

Разгляд пытанняў выканання заканадаўства аб супрацьдзеянні карупцыі, адказнасці асоб, якія парушылі заканадаўства, і асоб, бяздзейнасць якіх спрыяла гэтаму парушэнню, з запрашэннем супрацоўнікаў праваахоўных органаў

Старшыня камісіі

На працягу года

3.2.

Правядзенне работы па растлумачэнні ў калектыве ўстановы адукацыі нарматыўных актаў (Дырэктыва № 1, Дэкрэт № 5), накіраваных на ўмацаванне працоўнай дысцыпліны і парадку

Старшыня камісіі

На працягу года

(верасень, снежань)

3.3.

Інфарміраванне калектыву ўстановы адукацыі аб рабоце, якая праводзіцца дзяржаўнымі органамі па барацьбе з карупцыйнымі праявамі ў грамадстве і Камісіяй па супрацьдзеянні карупцыі ўстановы адукацыі

Члены камісіі

Па меры паступлення інфармацыі

3.4.

Інфарміраванне работнікаў установы адукацыі аб крымінальнай адказнасці па артыкуле 380 Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь за выкарыстанне загадзя падробленых дакументаў

Старшыня камісіі

 

Члены камісіі

На працягу года

3.5.

Правядзенне інструктыўна-метадычнай нарады з педагагічнымі работнікамі ўстановы адукацыі аб правядзенні выпускной кампаніі-2023.

Разгляд пытання аб выключэнні карупцыйных праяў пры правядзенні апошняга званка, выпускных экзаменаў, выпускнога вечара

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

 

Члены камісіі

Май 2024 года

3.6.

Арганізацыя вывучэння заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб карупцыі і адказнасці за карупцыйныя правапарушэнні

Члены камісіі

Па меры змены заканадаўства

4. Антыкарупцыйнае выхаванне навучэнцаў

4.1.

Правядзенне ўрокаў прававых ведаў, прысвечаных фарміраванню прававой свядомасці і антыкарупцыйнага светапогляду навучэнцаў

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, класныя кіраўнікі 1-9 класаў

На працягу года

4.2.

Правядзенне мерапрыемстваў у рамках Міжнароднага дня барацьбы з карупцыяй

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, класныя кіраўнікі   1-9 класаў

Снежань 2024 года

4.3.

Папярэджанне неабгрунтаванага адцягнення навучэнцаў ад заняткаў на розныя віды работ, якія не звязаныя з адукацыйным працэсам

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, класныя кіраўнікі   1-9 класаў

На працягу года

4.4.

Інфарміраванне навучэнцаў установы адукацыі аб крымінальнай адказнасці па артыкуле 380 КК РБ за выкарыстанне загадзя падробленых дакументаў (даведак аб навучанні, аб вызваленні ад вучэбных заняткаў)

Члены камісіі

 

Класныя кіраўнікі     1-9 класаў

На працягу года (верасень)

5. Ажыццяўленне антыкарупцыйнага кантролю

5.1.

Аналіз работы камісіі па супрацьдзеянні карупцыі за 1 паўгоддзе 2023 года

Старшыня камісіі

Чэрвень 2024 года

5.2.

Прадстаўленне кіраўніцтвам установы адукацыі штогадовых дэкларацый аб даходах і маёмасці, устаноўленых арт. 17 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб барацьбе з карупцыяй” і арт. 23 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб дзяржаўнай службе ў Рэспубліцы Беларусь”

Дырэктар, намеснікі дырэктара па асноўнай дзейнасці

Да 1 сакавіка 2024 года

5.3.

Кантроль за абгрунтаванасцю размеркавання вучэбнай нагрузкі, гадзін факультатыўных заняткаў

Члены   камісіі

Жнівень 2024 года

5.4.

Аналіз работы па прыёме навучэнцаў у 1-ы класы

Члены   камісіі

Верасень 2024 года

5.5.

Маніторынг захавання працоўнай дысцыпліны, выканання правілаў унутранага распарадку

Члены   камісіі

Пастаянна

5.6.

Маніторынг работы апякунскага савета ўстановы адукацыі

Члены   камісіі

Пастаянна

5.7.

Маніторынг прапускнога рэжыму, спраўнасці сістэмы відэаназірання з мэтай кантролю выезду і ўезду на тэрыторыю ўстановы адукацыі транспартных сродкаў

Старшыня камісіі,

намеснікі дырэктара па асноўнай дзейнасці, члены камісіі

Пастаянна

5.8.

Маніторынг выканання заканадаўства па аздараўленні, ажыццяўленні дзейнасці апекуноў па абароне правоў непаўналетніх

Члены камісіі

Пастаянна

5.9.

Выключэнне супрацьпраўнай дзейнасці пры арганізацыі і функцыяніраванні сістэмы школьнага харчавання

Члены камісіі

Пастаянна

5.10.

Ажыццяўленне кантролю за арганізацыяй і правядзеннем выніковай атэстацыі

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

Члены камісіі

Май-чэрвень 2024 года

5.11.

Ажыццяўленне кантролю за атрыманнем, улікам, захоўваннем, запаўненнем і выдачай дакументаў дзяржаўнага ўзору аб адукацыі

Старшыня камісіі

 

Члены камісіі

Май-чэрвень 2024 года

5.12.

Кантроль за выкананнем патрабаванняў, што прад'яўляюцца да ліцэнзуемай дзейнасці

Старшыня камісіі

 

Члены камісіі

Пастаянна

5.13.

Захаванне парадку мэтавага і эфектыўнага выкарыстання дзяржаўнай маёмасці

Старшыня камісіі

 

Члены камісіі

Пастаянна

5.14.

Кантроль за выкарыстаннем і забеспячэннем захаванасці дзяржаўнай маёмасці, ажыццяўленнем гаспадарчай дзейнасці ва ўстанове

Члены камісіі

Пастаянна

свернуть